jgradde

CLOSING OF THE MONTH.

Kategori: Londonlivet

Kände att det kanske var dags att uppdatera lite här igen. Speciellt eftersom mormor tror att det är något fel på hennes Ipad eftersom jag inte har skrivit något på så länge. Ännu en månad lider mot sitt slut och ännu en gång sitter jag här chockad över hur fort tiden flyger förbi. Vet inte hur ofta jag tänker att dygnet inte har tillräckligt många timmar och veckorna inte har tillräckligt många dagar.
 
Mars har varit en händelserik månad. Fina barndomsvännen Pauline har flyttat till stan och vi har tillsammans med några fler fina vänner flyttat in i ett hus i East Acton. Här bor vi granne med ett fängelse, har massa fina katter springandes i trädgården, lagar mat tillsammans och lever ett allmänt mysigt familjeliv. På jobbet händer det också grejer, inom några veckor kommer två florister i teamet vara utbytta - en frivilligt och en mindre frivilligt (fast hon får skylla sig själv), Imorse var vi uppe tidigt för att göra påskblommor runt hela hotellet. Det blev en mix av påskliljor, gula tulpaner, viburnum och körsbärsblom. Ska försöka ta lite bilder någon dag. Förra helgen fick jag finbesök av farmor och två kusiner, vi gick på musikaler, åt god mat och försökte att inte frysa ihjält i ett svinkallt London. 
 
Sista nyheten som helt klart är den bästa nyheten - jag åker till Lanzarote om 16 dagar med mamma och pappa! Ska bli så fruktansvärt skönt att komma till ett lite varmare klimat, en lugnare tillvaro och kunna stänga av mobilen i sju dagar. Och såklart få spendera lite kvalitetstid med mina föräldrar. Det var allt för nu, lovar att jag ska försöka uppdatera lite oftare, har en Pauline nu som tjatar på mig också. Puss och kram!
 
Vaxblommor till corsage på ett bröllop förra helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: