jgradde

BACK IN LONDON.

Kategori: Londonlivet

Godmorgon från Braybrook Street! Minns helt ärligt inte senast jag hade en ledig dag som den här i London, då man kan sova så länge man vill (men bara för att man får, så vaknar man tidigt ändå), kan göra en kopp te och sätta sig ner för att skriva här utan någon som springer runt och stör, utan att behöva stressa till jobbet, utan måsten överhuvudtaget. Känns fruktansvärt skönt och välförtjänt efter en stressig jul. Igår började jag och Pauline en ordentlig storstädning, hon kom fram till att våra lister i badrummet faktiskt är vita - inte grå. Jag skrubbade kyl, mikrovågsugn, ugn, möblerade om i köksskåpen som av någon konstig anledning har blivit väldigt röriga under dom senaste veckorna. Efter det tog vi en sväng om Westfield för att brottas med folk på mellandagsrean - inte min kopp te så jag åkte därifrån tomhänt. På vägen hem köpte vi mat och åkte hem och lagade våran favorit couscoussallad som Nisha kom lagom till med en flaska Prosecco. Och såklart som alltid på en Söndag, åkte vi efter maten till favoritpuben i Shepherd's Bush med favoritdrinkarna på Happy Hour. En mycket bra Söndag och första dag tillbaka. Idag ska jag fortsätta storstädningen och även börja på den stora högen kläder som behöver tvättas, innan jag möter Pauline för ett nytt försök på rean ikväll med förhoppningsvis lite mindre folk. 
Bild på söta Bella som har saknat oss över jul och kom springandes igår för att säga hej!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: