jgradde

TWO DAYS OFF - WHOOP WHOOP!

Kategori: Londonlivet

Godkväll! Måste säga att jag har haft en riktigt superbra ledig dag idag och hunnit med massvis med nödvändiga och mindre nödvändiga saker. Gick upp klockan 6 och drog med mig Pauline för att möta upp Patrick i Vauxhall för ett tidigt besök på New Covent Garden Flower Market. Jag hade ärenden i form av bröllopsblommor till Alice's manager och dom andra tyckte att det var en trevlig utflykt på en ledig fredagsmorgon. På vägen tillbaka drog jag med Pauline förbi jobbet och bjöd på frukost medans jag gjorde lite pappersarbete och sen åkte vi hemåt igen. Väl hemma gick hon och la sig men jag bestämde mig för att få någonting gjort så jag satte igång med storstädning. Tömde ur kylen och diskade alla hyllor, skrubbade rent ugnsplåtar och ugn, torkade av alla ytor, putsade fönster, vädrade matta, skrubbade badkar och toalett, sopade, dammsög och skura. När jag var färdig stank hela huset rengöringsmedel och precis i tid kom Andy (en före detta chaufför) förbi med ett 6-pack öl och solsken, så vi satte oss i trädgården och njöt av två timmars eftermiddagssol. När han åkte vid fem blev han ersatt av Joe, en supertrevlig kille som kom för att titta på Björn och Esperanzas rum. Det tog ungefär 5 minuter att visa honom huset och sen erbjöd jag honom en öl i solen för att gå igenom eventuella frågor, men det slutade med att vi satt och prata i en timme om allt mellan himmel och jord förutom det vi egentligen skulle prata om. Helt klart bra betyg från min sida, nu ska bara Alice och Pauline godkänna innan vi släpper in honom i familjen. Efter att han åkt gick jag och handlade mat till mig och frugan som blev färdig precis i tid tills hon kom hem, sen satte vi på There's Something About Mary och bara myste resten av kvällen. Superdag - godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: