jgradde

ÅRSKRÖNIKA - APRIL 2012.

Kategori: Årskrönika 2012

April kom med soligt vårväder, så jag och Annfie tog tillfället i akt att spendera en ledig söndag på Brick Lane och Columbia Road Flower Market, som var packat till bredden med folk. Köpte årets första glass och satt i en park och njöt av livet. Jag började fundera på vad jag skulle ta mig till när Annfie flyttade tillbaka till Sverige, och var nästan påväg att flytta till Golders Green men bestämde mig istället för att flytta ner en trappa och dela rum med två andra tjejer. Första veckan i April kunde man även läsa en artikel om mig i Skövde Nyheter om mitt nya liv som florist i London och Annfie ordnade skattjakt där påskägg med var och ens favoritgodis i var skatten, och andra veckan i April besökte vi London Zoo och kollade in alla fina och mindre fina (fula) djur. 
 
 
Mitten av April bjöd på en dunderförkylning och Björn bjöd äntligen på världens godaste vegetariska lasagne. Sen blev det lite deppigt när Annfie och Alice lämnade våran fina stad för att flytta hem till Sverige igen, självklart så blev det Früli (jordgubbsöl) på våran standardpub i Notting Hill som fick avsluta deras tid på Maybury Gardens. På jobbet hade jag min första bridal consultation. Åkte ut till Hemel Hampstead för att hälsa på fina familjen Freeman och spenderade några trötta kvällar efter jobbet med musik, chailatte och Marlene. 
 
 
Den 22 April kom tv fina tjejer till London, nämligen systeryster och Amanda. Vi hann med himla mycket på några dagar, inklusive shopping, god mat, LondonAquarium, Hyde Park, Camden och tatuering. När dom åkte hem igen blev det full fokus inför några stressiga dagar på jobbet, där jag i princip fick vara "in charge" och leka manager. Sen var det slut på April.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: