jgradde

PUNTA UMBRÍA.

Kategori: Jorden runt



På måndagen satte vi oss först på en buss mot Huelva, och därefter en mot Punta Umbría. Där väntade hans föräldrar plus två fastrar på oss, lite smått läskigt men dom var snälla allihopa, och en faster pratade till och med engelska vilket var skönt. Efter ett dopp i havet och lite vila på stranden gick vi en långpromenad med hela familjen runt hamnen och ut på piren, och på vägen tillbaka stannade vi på en uteservering och åt spanska specialiteter. Bland annat miniräkor (med skal, ögon, antenner och hela köret), minimusslor och friterad fisk. På tisdagen låg vi på stranden i några timmar och sen åkte vi ut på Atlanten med deras båt, och jag fick fiska för första gången i mitt liv. Jag fick dock ingen fisk såklart, medan Damian och hans pappa fick en massa. På kvällen gick vi ut och åt och gick sen på stranden och kollade på stjärnorna (som jag inte får se särskilt ofta i London). På min sista dag åkte vi till en strand utanför Huelva för att jag skulle få testa på att surfa, men väl där var havet helt stilla så det blev inget surfande, bara bad och sol. Åkte sen och sa hejdå till hans föräldrar och vidare till Sevilla för att sätta mig på rätt buss till flygplatsen. Allt gick bra och jag kom hem till ett kallt London i shorts och långkofta. Har haft helt underbara dagar och är nu redo för Judiskt nyår till helgen. Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: