jgradde

CARNATIONS.

Kategori: Blommor

Ligger i sängen och surfar runt på floristbloggar och bröllopsbloggar och undrar varför de flesta florister inte tycker om nejlikor. Och de flesta icke-florister tycker att det är en begravningsblomma. När jag tänker efter är det nog en av mina favoriter. Den har extremt bra hållbarhet, den kommer i miljontals olika färger (typ), och arrangerar man dom tätt tillsammans så går det inte ens se att det faktiskt är nejlikor. Kolla på dom här bilderna, och kom sen till mig och säg om du fortfarande inte tycker om nejlikor. 
 
Helt okej ändå eller?

Kommentarer

  • barbro säger:

    När min mamma fyllde 50 år 1953 hade en gammal elev, som arbetade på en nejlikodling, plockat ihop 50 olika nejlikor till en bukett. Den buketten glömmer jag aldrig

    2012-11-21 | 14:37:16
  • Pauline säger:

    Hur fint som helst!

    2012-11-26 | 19:41:52

Kommentera inlägget här: