jgradde

ÅRSKRÖNIKA - FEBRUARI 2012.

Kategori: Årskrönika 2012

"Första dagen på nya jobbet igår. Trodde att jag skulle få stå vid datorn och skriva ut beställningar och assistera dom andra, men nej, jag fick direkt vara en i gänget och producera gigantiska buketter för leverans över hela london. Idag har vi förberett 200 vaser till Chelsea inför matchen på söndag, som ska fyllas med blommor imorn. Älskar redan mitt jobb. Puss!"
 
2 Februari skrev jag detta på bloggen och var alltså både överraskad och väldigt nöjd med mitt beslut att ta jobbet på Moyses Stevens. Lärde mig från dag ett och blev snabbt inkastad i kontraktvärlden, som jag inte hade minsta lilla erfarenhet av ifrån Sverige. I början av Februari fick vi även lite snö här i London, så när jag inte jobbade myste vi hemma - drack vin, lagade mat i våran studio flat, lärde känna nya vänner som bodde i huset och gjorde snöänglar på bakgården. Redan andra veckan på jobbet blev jag utskickad i London med en chaufför för att leverera vaser till våra kontraktklienter, det var både kontor, hotell och affärer och jag fick se en ny sida av London då mycket av tiden spenderades fast i trafiken i dom centrala delarna. 
 
 
Halvvägs in i Februari hade vi givetvis en riktigt stressig vecka med Alla hjärtans dag och det blev många timmar på jobbet. Jag gjorde även min första Clarence House-bukett och fick följa med till Stamford Bridge för att leverera vaserna till en av Chelseas hemmamatcher, vilket var väldigt mäktigt (speciellt när vi fick gå in i Players Lounge). Den 20 Februari anlände våran tredje roommate Emma och vi gjorde vårat första besök på IKEA för att inhandla lite småsaker till hushållet och såklart - gifflar och flädersaft. Det blev Shrove Tuesdag (englands motsvarighet till Fettisdagen, fast här äter man pannkakor istället) och Annfies föräldrar kom på besök. Jag gjorde mitt första av många besök till Dorsia nattklubb för att leverera vaser, ett väldigt fint ställe. Den 23 Februari hade vi riktig försommarvärme i London och jag mötte upp Annfie och Emma för en kaffe i solen på Trafalgar Square, där vi kunde sitta i bara linne och njuta av värmen. 
 
 
I slutet av Februari provade vi på nattlivet i London för första gången och hade sedan en riktigt härlig bakisdag i Hyde Park, njöt av solen och hade det allmänt mysigt. Familjen Nolegård anlände till stan men dom hann jag inte träffa förrän det var dags att byta blad i kalendern till Mars. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: