jgradde

ÅRSKRÖNIKA - MARS 2012.

Kategori: Årskrönika 2012

Mars började som sagt med ett besök från fina familjen Nolegård. Jag hade en ledig dag och tog dom runt Londons shoppinggator. Dom hann även besöka mig på jobbet och jag fick en tidig födelsedagspresent som innehöll Nonstop, såklart! Den 4 mars på väg hem från våran lilla affär så hamnade vi på något sätt i en kyrka där dom sjöng gospel, vilket var en av dom häftigaste upplevelserna jag någonsin varit med om. Trots att ingen av oss är religiösa eller kan sjunga för den delen så vart det himla mäktigt att uppleva känslan av gemenskap när alla i kyrkan dansade och sjöng, och vi fick ett varmt välkomnande trots att vi var de enda vita i kyrkan. Några dagar senare gjorde jag mitt första besök till Camden, och blev förälskad. 
 
 
Den 9 mars startade mitt födelsedagsfirande med tårta och sång på jobbet. På min födelsedag blev jag väckt av Emma med Bailey's och muffins och sång. Fortsatte födelsedagen med en ny tatuering och lite häng i Camden, innan vi åkte vidare till Hyde Park för en liten picknick. Tillbaka hem igen för att göra oss redo och sen kom nya och gamla roommates för att fira mig. Mer tårta och presenter och sen avslutade vi med några timmar på ett dansgolv. 
 
 
Dagen efter njöt vi av solen på en filt i Roundwood park med lite god picknick. Halvvägs in i mars fick jag åka till Royal Automobilce Club för att jobba för första gången, och var väldigt imponerad av stället. Några dagar senare fick jag en väldigt trevlig nyhet - jag blev befordrad till Senior Florist och fick ett pund mer per timme. Vi hade även några stressiga dagar fyllda med Mors Dag-buketter. Det blev en period med mycket jobb och när jag inte jobbade försökte jag njuta av försommarvärmen så mycket jag bara kunde. 
 
 
22 mars satte jag mig på ett flyg mot Sverige för att fira min 20-årsdag, först med släkten och sen med en brakfest tillsammans med mina fina tvillingar. Hann även med att bli intervjuad av Skövde Nyheter, luncha med mina före detta chefer, ha grillpremiär, fika hos Pauline och ha bästa Sofia från Mora på besök. 20-årsfesten på Frestelsen blev succé och jag fick träffa alla mina underbara vänner och fick massa fina presenter. Efter fem dagars ledighet var det sen dags att åka tillbaka till mitt andra hem i London igen.
 
 
I slutet av mars blev det rätt mycket jobb igen. Sista helgen var jag ledig och spenderade en härlig lördag med min dåvarande sambo Annfie med lite shopping och god mat. Det var ungefär vad jag hann med den månaden. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: