jgradde

ÅRSKRÖNIKA - JANUARI 2012.

Kategori: Årskrönika 2012

Med hjälp av min gamla blogg, facebook och bilder hade jag tänkt försöka mig på en liten resumé av året som gått. Så för er som inte hängde med från början, eller bara vill gotta er lite i mitt händelserika och framgångsrika år (som jag såklart vill) så är det bara att hänga med nu.
5 Januari visste jag fortfarande inte att jag tre dagar senare skulle sitta på ett flyg mot storstaden. Dagen efter skrev jag såhär på min blogg "Ville bara säga att på söndag åker jag till London på obestämd framtid. Har en anställningsintervju inbokad på måndag kl.11 och en hel del saker jag har tänkt att fixa efter det, engelskt telefonkort och lite annat smått och gott. Får se om jag kommer hem på onsdag igen eller om många, många dagar… Puss!". Och ja, sen gick det ganska fort. Spelade fotbollscup och skrev tenta den lördagen, kollade på killarnas fotbollscup in i det sista på söndagen så vi fick skynda, skynda när pappa skulle köra mig till tåget. Anlände till London och tog en taxi till ett hostel jag bokat i förväg. Hade min första anställningsintervju på måndag morgon och efter det sov jag en natt ute hos Elin, Pete och Vincent innan jag åkte tillbaka till London på tisdagen och fortsatte söka jobb. Den 12 Januari kom nästa uppdatering på bloggen då jag meddelade att jag fått jobb på Fresco, en restaurang som serverar libanesisk mat och färskpressade juicer - och jag var mer än nöjd med det, trots mina £5 i timmen... Jag bodde på ett hostel i Bayswater, träffade en svensk tjej som jag delade ett hotellrum med en vecka, och flyttade sen tillbaka till hostel i väntan på att Annfie skulle anlända. Den 16 Januari blev jag med rum och en vecka senare kom Annfie för att flytta in där med mig. Den 21 Januari var jag lite bekymrad eftersom jag blivit kallad till en intervju i en blombutik, och jag hoppades nästan på att jobbet skulle vara dåligt så att jag skulle slippa fundera ens eftersom jag trivdes så bra på Fresco. Den 26 Januari blev jag erbjuden jobbet och dagen efter tackade jag, heltid som Junior Florist på Moyses Stevens i Temple Fortune, £6.50 i timmen. I slutet av Januari kom mamma och pappa över med en stor resväska full av kläder och jag fick även en väldigt tidig 20-årspresent i form av en Canon G12. Vi var ute och spanade in min nya arbetsplats och samma dag som dom åkte hem gjorde jag mitt första arbetspass där. Det var ungefär vad jag hann med i Januari. Blev inga mängder med bilder tagna men här är några.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: