jgradde

ANDRA ADVENT.

Kategori: Blommor

Kan inte direkt säga att jag har någon julkänsla i kroppen, även om jag har ägnat dom tre senaste veckorna åt att brottas med julgranar, glittriga grenar och julkulor till förbannelse. På fem dagar har det hänt mycket och jag har varit allt från extremt positiv och glad till att vara helt förkrossad. Min kära Mikaela meddelade i Fredags att hon säger upp sig, med idag Söndag som sista dag på jobbet. Jag grät och var allmänt miserabel. Gick runt hela gårdagen och undrade vad tusan som skulle hända nu, när jag förlorat min bästa florist och den enda personen jag kan lita på där inne. Kom in till jobbet idag och fick världens bästa nyheter - hon hade bestämt sig för att ge det en chans till! Så idag efter jobbet gick vi till Maxwells i Covent Garden och beställde in en nachotalrik och varsin pint, och spydde galla över allt och alla som irriterar oss på jobbet. Sen tog vi tag i saker och gjorde listor som ska skrivas ut, bestämde vad jag ska ta ansvar för och vad hon ska ta ansvar för. Och när vi pratat igenom allt så bestämde vi att från och med nu ska vi (när det behövs) ta en halvtimme tillsammans i slutet av dagen och ägna den åt att gnälla och förbanna - sen får det vara bra, och när man går ifrån jobbet får man inte gnälla nåt mer till sina nära och kära, som förmodligen är rätt trötta på allt skitsnack. Vi bestämde också att bara vi har julen överstökad så kommer allt bli lättare, och vi kan äntligen få lite ordning på saker och ting. Så ikväll går jag och lägger mig med ny energi, och vet att imorgon kommer vara en bra dag och vi kommer få en massa saker gjorda, för helt ärligt så är vi tillsammans det bästa teamet någonsin och inget kan ta det ifrån oss (inte ens usla Housekeeping). Nu får ni bilder! Royal Penthouse set up från idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: