jgradde

WEDDING & SKYPE.

Kategori: Allmänt

Så var det lite att gå igenom igen. Sist jag uppdaterade läget var i måndags om jag inte är helt ute och cyklar. I tisdags kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde. Jo, nu! Skrev precis en lång mening om att jag inte visste om jag gjorde buketter, kontrakt eller något annat. Men nu slog det mig, jag var ju på RAC! Tjugo över tio i måndags kväll fick jag sms från min manager om att Gemma behövde hjälp med en flower school på Royal Automobile Club på tisdagen, så från 9-14 var jag där och hjälpte till med det. Intressant med 13 posh ladies och 1(!) man som klär upp sig i klänning och klackar respektive kostym för att lära sig göra en bukett. När kursen var över blev dom serverade vin och trerätters. Kul liv. I alla fall, sen åkte jag tillbaka till Temple med den galnaste chauffören hittills, lyckligtvis sov jag det mesta av resan.

Igår var det helt galet på jobbet. Jag var inne halv 7 för att sortera blommorna till alla olika branches. Sen tror jag inte jag andades ordentligt på resten av dagen. Gjorde en bukett på hela dagen. Resten av tiden sprang jag runt och tog kunder, telefonsamtal, jagade upp ordrar, organiserade blommor och massa annat. Därför däckade jag rätt skönt i sängen när jag kom hem vid femtiden.

Idag har varit en intressant dag. Klockan fyra gick jag och Gemma "hem" = gömde oss längst bak i Garden Centret för att få vara ifred. Dricka kaffe, äta choklad och förbereda alla våra blommor för tre olika bröllop imorgon. Riktigt skönt att slippa höra telefonen ringa, folk fråga om det ena och det andra, och allt annat allmänt spring och stök inne i studion. Det slutade med att vi stannade en timme extra för att få lite mer gjort, och äntligen fick jag höra från Gemma det jag gått och väntat på. Det som fortfarande inte är officiellt, men förhoppningsvis snart kommer bli. Det som många som läser min blogg nog redan vet eftersom inte jag heller kan hålla min mun stängd. Men anyway, ni är i Sverige, och jag är här, så det gör inget. Längtar! Blev rätt mnga ord det här, men nu ska jag sova. Imorn blir det hårdkörning med bröllopen. Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: