jgradde

FACE OF HAPPINESS.

Kategori: Allmänt


Tankar. Har precis suttit och läst igenom tolv sidor från min förra blogg. Började någonstans i februari 2011 och läste igenom ett år framåt. Det slår mig hur sjukt mycket mitt liv har förändrats sen jag flyttade till London. Det året jag precis återupplevde delar av var lite av en berg- och dalbana för mig. Jag vet inte hur många inlägg det fanns där jag klagade över att bo i Sverige, känna mig instängd och isolerad trots att jag hade jobb efter studenten och liknande grejer. Och jag vet inte hur många inlägg det fanns där jag skrev om London som livets stad, och hur jag räknade ner till våran shoppingresa hit i November, och hur jag skulle spara pengar för att kunna dra så fort jag fick chansen. Nu sitter jag här. Det har snart gått ett halvår sen jag kom, och dom enda gångerna jag känt mig riktigt ledsen eller deppig var när lilla söta Polly lämnade livet på jorden och när Annfie & Alice åkte hem. Slutsats - den här staden gör mig lycklig. Mitt jobb gör mig lycklig. Mina nyfunna vänner gör mig lycklig. Mina vänner på hemmaplan som kommer hit och hälsar på, skriver söta meddelanden på facebook eller spenderar timmar med mig på skype gör mig lycklig. Det var ungefär vad jag hade på hjärtat nu. Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: