jgradde

CONTRACT VASES.

Kategori: Allmänt



Här är en av grejerna jag gjorde igår till ett hotell. Här får man aldrig se stjälkarna i vaserna, det ska alltid vara aspidistra, aralia eller något annat stort blad utmed kanten. Vad vi också alltid gör är en bunt med salal som blir som en stickyta för blommorna. Man binder nästan aldrig blommorna till kontraktvaserna. Vet inte om det är likadant eller annorlunda i Sverige eftersom jag aldrig jobbat på detta sättet hemma.

Nu sitter vi och väntar på att min potatisgratäng med bacon, purjolök och zuchini ska bli färdig. Jag är beroende av zuchini, min absoluta nya favoritgrönsak. Kanske ska lära mig och stava till den också. Sen blir det tidig sängång idag för att ladda upp för Valentinesveckan här. Kommer vara fullt upp varenda dag. Puss!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Vad roligt att du har skaffat dig en blogg, kommer följa den varje dag. Så stolt över dig när jag ser vilket jobb du fått. Kram

    2012-02-05 | 21:40:22

Kommentera inlägget här: